U hebt bij ons een pensioen geregeld voor uw werknemers. Als werkgever bent u het eerste aanspreekpunt voor hen als zij vragen hebben over pensioen. Op deze website vindt u informatie over de pensioenregeling, wat u moet doorgeven en hoe u uw werknemers kunt informeren.
Wat is er geregeld?
De basisregeling (Pensioenregeling 2007) geldt voor iedereen die nu deelnemer is bij BPFV.
Wat moet u doen?
1. Meld uw werknemers op tijd aan bij ons
2. Zorg voor de betaling van de pensioenpremie (werkgevers- en werknemersdeel)
3. Geef wijzigingen tijdig door
4. Zorg dat de gegevens juist zijn
Eens in de 3 jaar moet u een controleverklaring leveren ondertekend door de accountant.
Wat kunt u nog meer doen?
Maak uw werknemers bewust van hun pensioen. Zo komen ze straks niet voor verrassingen te staan. Om u in dit voorlichtingsproces te ondersteunen bieden wij een handige tool aan: de werkgeverschecklist ‘Wegwijs in Pensioen’.
Verandert de privé- of werksituatie van uw werknemer? Kijk wat dit betekent voor het pensioen van uw werknemer
Als de werk of privé situatie van uw werknemer verandert, kan dit ook gevolgen hebben voor het pensioen van uw werknemer. Het is goed dat u als werkgever hier ook van op de hoogte bent, zodat u uw werknemer hierover kunt informeren en weet wanneer u in actie moet komen. Kijk daarom op de informatiepagina voor werknemers Verandert uw situatie?