Informatie voor werkgevers

Welke gegevens levert u aan?

Uw jaarlijkse actiemomenten

Wij vragen u ieder jaar de volgende gegevens van uw
werknemers bij ons aan te leveren:

  • Bruto fulltime jaarsalarissen per 1 januari 
  • Verklaring geen personeel (indien u geen personeel in dienst hebt)

Tussentijdse wijzigingen

  • In dienst/uit dienst
  • Salarisverlagingen
  • Meer/minder werken
  • Onbetaald verlof

Klik hier voor een gedetailleerd overzicht.

Speciale wijzigingen

Wijziging van bedrijfsonderdeel
Hoe geeft u het door als uw werknemer van bedrijfsonderdeel wijzigt?

Stapt uw werknemer over van het ene bedrijfsonderdeel naar het andere bedrijfsonderdeel? Dan is het belangrijk dat u dit in de juiste volgorde aan ons doorgeeft. Zo zorgt u ervoor dat uw werknemer hetzelfde klantnummer behoudt en de juiste toeslagverlening ontvangt. Doorgeven doet u zo:

  1. Meldt eerst de medewerker af per de laatste dag van de maand bij het oude bedrijfsonderdeel;
  2. Meldt daarna de medewerker aan per de eerste dag van de volgende maand bij het nieuwe bedrijfsonderdeel.

Wijziging deeltijdpercentage bij nul-uren contract
Een werknemer met een nul-uren-contract heeft ook recht op pensioenopbouw. De hoogte van de opbouw kan schommelen, omdat uw werknemer de ene maand meer uren werkt dan de andere maand. Hoe geeft u dat goed door in Mijn Pensioenadministratie?

  1. Meld uw werknemer altijd aan zodra deze in dienst komt. Dit is wettelijk verplicht.
  2. Maak daarbij een inschatting van zijn of haar gemiddelde parttime percentage voor de komende periode.
  3. Geef achteraf een correctie door via Mijn Pensioenadministratie wanneer de werknemer minder (of meer) uren heeft gewerkt. Als u normaal gesproken per maand aanlevert, doet u dit elke maand. En als u per jaar aanlevert, geeft u de correctie per jaar aan.

Heeft uw werknemer een vast parttime percentage? Dan geeft u dit door. Wijzigt dit percentage met terugwerkende kracht? Dan kunt u dit ook achteraf doorgeven met een correctie.

Als u de correctie doorgeeft voordat we de premienota opstellen, krijgt u meteen een correcte premienota.

Minder werken als gevolg van de 80-90-100 regeling
Gaat uw werknemer minder werken omdat gebruik wordt gemaakt van de 80-90-100-regeling, dan heeft dit geen gevolgen voor de pensioenopbouw. U kunt voor dergelijke werknemers gewoon het 100% salaris doorgeven aan het fonds.

Opnemen van zwangerschaps-, geboorte- of ouderschapsverlof
In de meeste gevallen heeft het opnemen van zwangerschaps-, geboorte- en ouderschapsverlof geen gevolgen voor de pensioenopbouw van uw werknemer en hoeft u dit ook niet aan ons door te geven. Alleen als uw werknemer gebruik maakt van regulier ouderschapsverlof heeft dit gevolgen voor de pensioenopbouw. Het is daarom belangrijk dat u binnen een maand het reguliere ouderschapsverlof aan ons doorgeeft via Mijn Pensioenadministratie. Zo helpt u ons om onze administratie op orde te houden en de pensioenopbouw en pensioenpremie juist te berekenen.

Wanneer geeft u gegevens of wijzigingen aan ons door?

  • Geef vóór 1 maart de jaarsalarissen per 1 januari door.
    Let op: stuur ons de salarissen ook als er geen wijzigingen zijn.
  • Geef overige wijzigingen altijd binnen 1 maand door.

Het belang van tijdige en juiste gegevensaanlevering

  • wij kunnen uw werknemer informeren over zijn pensioenopbouw en -­aanspraken;
  • wij kunnen de pensioenpremie die u moet betalen correct vaststellen;
  • wij kunnen een correcte administratie voeren voor BPFV.